SHARE
  • Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, întins pe 22 de kilometri între Şoimuş şi Ilia, a fost deschis circulaţiei rutiere în august 2019, după cinci ani de la începerea lucrărilor. Tot atunci a fost finalizat ecoductul de la Brănişca, o construcţie formată din două tuneluri cu o lungime de aproximativ 100 de metri, unul pe fiecare sens.

La scurt timp de la finalizarea construcţiei, „podul verde” peste autostradă, de la marginea satului Brănişca, şi-a dovedit utilitatea, susţineau reprezentanţii organizaţiei de mediu WWF România. „Urme de animale sălbatice traversând ecoductul de la Brănişca, primul pod verde din România construit peste lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj-Deva: deşi e construit recent şi animalele au nevoie de timp să-şi ajusteze traseele, ecoductul este deja circulat intens de speciile sălbatice din zonă, precum căprior, porc mistreţ, pisică sălbatică, viezure. Pentru a supravieţui, animalele au nevoie de conectivitate. Podurile verzi le pot oferi acest vital “permis de liberă trecere” peste autostradă. Iar pentru şoferi – siguranţă sporită”, arăta WWF România, în 2019.

Numeroase urme de animale pot fi văzute şi în prezent pe solul „pasajului verde”, la doi ani de la amenajarea sa. Însă unele dintre cele peste 100 de panouri fonoabsorbante care îl delimitează s-au degradat şi s-au desprins.

Continuarea pe adevarul.ro

Related Posts: