SHARE

Incredibil cum se sting 130 de ani de istorie. Mă gândesc la calea ferată – Simeria, una dintre cele mai vechi din Transilvania, dezactivată pentru că n-ar fi resurse pentru ea. Inoperativă. E drept, cine mai circulă cu trenul pe ruta Hunedoara – Simeria? Dar eu ştiam că statul nu ţine neapărat la profit. Dacă ar ţine, n-ar mai investi în cultură, de exemplu. Ok, nici nu prea investeşte.

O să dau alt exemplu. Ştiţi, minele, termocentralele şi alte unităţi de producţie ale statului român? De vreo două – trei decenii sunt o gaură neagră. Produc pierderi de zeci de milioane de euro pe an. Le închidem? Nu. Se vor închide probabil, lent, din cauza strategiei anti-economice a statului român, se vor închide cu pierderi mari şi apoi ne vom plânge de milă pe seama închiderii lor. Trec în nefiinţă treptat, din cauza “vârstei” şi pentru că nimeni nu le face performante. Statul nu le va opri activitatea brutal. Nici nu trebuie, pentru că sunt obiective strategice. Altă soartă li se pregăteşte gării şi liniei ferate Hunedoara – Simeria.

„Operarea trenurilor de călători pe această secţie a fost realizată de operatorul privat SC Regiotrans SRL, până în cursul lunii martie, când acesta şi-a încetat activitatea, atât pe această secţie, cât şi pe alte secţii de circulaţie, datorită retragerii certificatului de siguranţă feroviară. Introducerea trenurilor operatorului Călători SA pe secţii de circulaţii unde operatorul privat nu mai operează, respectiv Simeria – Hunedoara, necesită un volum de material rulant (locomotive, vagoane etc.), cât şi un volum de resursă umană care în acest moment nu poate fi asigurat. Lipsa acestor resurse se datoează dimensionării în timp a acestora, în funcţie de activitatea desfăşurată, asociată cu reducerea cheltuielilor de întreţinere, odată cu preluarea secţiilor neinteroperabile de către gestionarul privat de infrastructură (acesta realizând un contract de colaborare cu SC Regiotrans SRL, în ceea ce priveşte operarea trenurilor de călători). Urmare a celor menţionate mai sus SNTFC CFR Călători SA nu poate realiza în acest moment transportul feroviar de călători pe această secţie”, a informat conducerea Regionalei CFR Timişoara, într-un comunicat. CONTINUAREA AICI!

Related Posts: