SHARE
  • În urmă cu un secol și jumătate, peste 3.000 de oameni au muncit la construcţia magistralei Simeria – Petroșani – calea ferată a cărbunelui, inaugurată în 1870.

Odată cu înfiinţarea căii ferate a început construcţia unuia dintre cele mai vechi cartiere muncitoreşti din Valea Jiului: „” Petroşaniului.

Localnicii se puteau mândri atunci cu noile construcţii miniere şi feroviare. Printre acestea din urmă, aflate la marginea cartierului Colonie din zona staţiei CFR, se aflau gara, depoul şi turnul de apă. Gara Petroşaniului a fost dată în folosinţă în urmă cu un secol şi jumătate.

Clădirea de călători şi o anexă a acesteia au fost renovate în ultimii ani, însă mai multe construcţii feroviare din vecinătatea lor au rămas în pragul ruinării. Turnul de apă, un monument înalt de peste 30 de metri, vechi şi el de peste un secol, se numără printre puţinele construcţii de acest fel din România.

Continuarea pe adevarul.ro.

Related Posts: